Jako, że często Państwo pytają czy na zajęcia grupowe można zapisać Dziecko, które nie potrafi pływać, odpowiadamy : Od tego jesteśmy. Od 14 lat uczymy pływania od podstaw oraz doskonalimy umiejętności osób już pływających.
Zastanawiają się też Państwo jak instruktor może poradzić sobie z trójką lub czwórką niepływających maluchów. Otóż zajęcia z najmłodszymi uczestnikami prowadzimy „z wody”, oznacza to, że trener przez całe 30 minut jest w wodzie razem z dziećmi. Używamy także makaronów do pływania, które są swoistym kołem ratunkowym i najważniejszym dla nas przyborem do początkowej nauki pływania.
Kolejnym Często pojawiającym się pytaniem jest dopasowywanie przez Nas Dzieci do grup na podstawie umiejętności. O poziom pływacki pytamy zawsze podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, w trakcie zapisu. Na podstawie podanych przez Państwa informacji (czy Dziecko brało udział w zajęciach pływackich, jeśli tak to przez jaki okres, czy porusza się z makaronem czy samodzielnie, czy pływa konkretnymi stylami (jakimi?), czy też pływa „po swojemu”) proponujemy grupę na 90% dopasowaną do umiejętności Dziecka. Co z pozostałymi 10 %?? Na każdą podaną przez Nas godzinę przypadają dwie lub trzy a czasami nawet cztery podgrupy o podobnych umiejętnościach więc ryzyko, że grupa będzie nieodpowiednia spada praktycznie do 0.
Może się oczywiście zdarzyć sytuacja, iż podczas Naszej rozmowy telefonicznej nie doszacowali lub przeszacowali Państwo umiejętności pływackie Dziecka, to nie jest dla Nas problem ponieważ to właśnie od tego są pierwsze zajęcia danego semestru (dlatego jest tak ważne aby się na nich pojawić). Na pierwszych zajęciach układamy grupy ze względu na umiejętności, którymi faktycznie mogą się pochwalić Nasi nowi uczestnicy. Jest to ten moment, w którym wzajemnie się poznajemy i dowiadujemy nad jakimi elementami powinniśmy z daną osobą pracować w najbliższym czasie. Jeżeli Naszym zdaniem dane Dziecko może pływać w grupie bardziej lub mniej zaawansowanej to od razu proponujemy Państwu zmianę. Wiąże się to zazwyczaj z małą zmianą godziny zajęć (np. pół godziny wcześniej lub później).
Dzięki tym zabiegom, jesteśmy pewni, że Dziecko będzie harmonijnie rozwijało swoje umiejętności w o odpowiednio dobranej do siebie grupie!